niedziela, 5 marca 2017

Parasolki filetowe

To, że szydełkowe parasolki mnie urzekły to rzecz oczywista, ale po cichutku moje serce skradły te robione wzorem siatkowym. Podziwiałam je jednak z daleka, bałam się, że nie będę umiała ich zrobić, ale myliłam się. Jeśli umiecie zrobić oczko łańcuszka, słupek, to śmiało, na pewno dacie radę ☺ Tak powstała moja filetowa parasolka




Jak wykonać parasolkę szydełkowym, pisałam jakiś czas temu: parasolka

Korzystałam z takiego schematu:



UWAGA!!! Schemat jest na 10 elementów- parasolki natomiast posiadają zazwyczaj 8 prętów, dlatego trzeba zmniejszyć wzór o dwa elementy: zaczynałam od 10 czek łańcuszka, a następnie 16 słupków, nie 20 słupków. Dalej postępujemy jak w schemacie. Do wykonania mojej parasolki użyłam włóczki Cotton Soft firmy Yarn Art  i szydełka 1,5mm.  Wzór nie jest trudny, to tylko słupki i oczka łańcuszka, pęczek składający się z 3 słupków przerabianych razem. Jeśli nie czujecie się najlepiej w tej technice, najpierw spróbujcie podstaw ściegu siatkowego, polecam Wam niezastąpioną Panią Anię: filet 

Zobaczcie, jak urzekające są parasolki robione wzorem siatkowym czyli filetem: 













Życzę powodzenia w szydełkowaniu ! 


4 komentarze:

  1. Przepiękna parasolka! Niezwykłe jest to, że mając wzór na serwetę, możemy wykorzystać go na zupełnie coś innego.
    A szydełkowe parasolki są bardzo romantyczne!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka cudowna! Przydałaby mi się na słoneczne dni ♥
    Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  3. To je nádhera ty deštníky škoda že už nebudu nevěsta ale je to ůžasné háčkování všechno moc pěkné

    OdpowiedzUsuń
  4. a może jakiś filmik jak zrobić taka piękną parasol
    cudo po prostu

    OdpowiedzUsuń